Home/Dr. Ruxandra Plesea, Sfaturi generale/Cine este parul tau vara

Cine este parul tau vara

Parul vara…este o fiinta libera, frumoasa, fara constrangeri ce vibreaza in ritmul vacantelor, reflecta culoarea marii si atrage razele soarelui in mii de nuante, tonuri si inflexiuni de culoare. Eiiii…dar ce poetic…ce frumoos…noi toti am vrea sa fie asa…tot anul. Si totusi, exact in plina vara, parul care a aratat fabulos tot anul, plin de volum, isi pierde forma si se transforma intr-o “chestie” anosta si lipsita de viata. Ba chiar transpiratia in exces aduce prin parul tau si jucausa matreata…poftim allura sexy…

Umiditatea crescuta, soarele arzator, clorul din piscine, caldura.. pot duce la fenomenul “chestie pleostita” insa mai sunt si alte aspecte care “lucreaza” de la interior si-ti saboteaza visul de vara. Cercetatorii spun chiar ca exista un ritm mai crescut de cadere a parului in luna iulie(deh…faza telogena, adica faza de odihna a foliculilor pilosi).

Echilibrul endocrin, stresul, tratamentele aplicate (si bune si rele), starea scalpului,  se vad in parul tau. Cand glanda tiroida, suprarenalele sau hormonii sexuali, metabolismul glucidic, nu sunt incea mai armonioasa stare, apare subtierea firului de par, caderea in exces, semne ce ar fi bine sa te sa te trimita la medic. Daca toate aceste nu se aplica in cazul tau…ei atunci…nu ii dai sa manance parului tau! Nutritia este un factor deosebit de important pentru cresterea si aspectul parului. Ce credeai, ca el se bucura ca esti la eterna dieta de slabire? Sau ca-i plac dulciurile si sucurile?…Mancarea fast food? Ei bine nu…

Parul vrea alte lucruri de la tine:

Proteine: parul este o structura alcatuita din proteine, keratina, acoperita de sebum, si cum nu exista vreun stoc proteic secret in organism, e clar ca ai nevoie zilnic sa mananci proteine, aminoacizii de aici vor fi recrutati din torentul sangvin in foliculul pilos ce va croseta firul de par. Minim 60 de grame de proteine/zi sunt necesare ca sa ajunga ceva aminoacizi si in parul tau, in special lysina.

Minerale: fier, zinc, seleniu. De obicei deficitul de fier este cel mai des corelat cu subtierea si caderea parului. Fierul este un factor reglator ce ajuta la conversia testosteronului in estrogen, deosebit de important in cresterea parului. Se gaseste in carne, nuci, leguminoase. Este importanta si calitatea florei intestinale pentru o buna absorbtie a fierului, parazitozele intestinale de asemenea sunt de investigat.

Zincul: reglator pentru multi factori de crestere necesari parului, se gaseste in nuci, leguminoase, scoici, carne de pui, vita, frunze verzi.

Seleniul si zincul protejeaza scalpul iar deficitul acestora se coreleaza cu uscaciunea pielii capului. Selenoproteinele incurajeaza cresterea parului. 

Vitamine: biotina sintetizaza factorul de crestere al keratinei (un hormon) si se gaseste in leguminoase, oua, vita, banane, linte. Vitaminele A si C participa la alcatuirea sebumului. Deci fructe si legume proaspete! Complex de vitamine B, vitamina D.

Grasimi- acizi grasi esentiali in special de tip omega 3. Se folosesc in activitatea glandelor sebacee petru a invalui firul de par in sebum, aduc elasticitate parului tau. Serviti frecvent peste gras, seminte de in, de canepa, uleiuri de rapita, de masline, nuci.

Glucide cu indice glicemic scazut. Un proces complicat aici…dulciurile in exces, insulinorezistenta, sunt corelate si cu tulburarea raportului intre hormonii sexuali, cu sindromul de ovar polichistic; excesul de androgeni, de testosteron, incetineste cresterea parului in timp ce estrogenul stimuleaza cresterea. Zaharul din dieta ta poate influenta negativ aceasta balanta hormonala. Vrei par des? Renunta la zahar, la sucuri!

 Apa, hidratare… si iata, parul este fiinta fantastica din vara 2017!!!

 Vacanta frumoasa!


Dr. Ruxandra Plesea

Click pentru articol original
De | 2017-12-12T20:37:52+00:00 24 August 2017|Dr. Ruxandra Plesea, Sfaturi generale|0 comentarii

About the Author:

Adauga un comentariu

Am citit si sunt de acord cu Termenii si Conditiile *