Home/Dr. Ruxandra Plesea, Sfaturi generale/Pregatire pentru plaja

Pregatire pentru plaja

Vine vara si mergem la mare insa e posibil sa existe cel putin 2 situatii neplacute care sa ne ‘’arda’’: burta si celulita. Mai avem insa putin timp sa le aranjam corespunzator.

Ce este celulita, de unde vine ea si cum o facem sa dispara?

Celulita este ‘’o aparitie neplacuta’’ pe picioare, fese, brate sub forma  de noduli care tragand si impingand tesutul conjunctiv din jur vor conduce la aspectul de coaja de portocala, canapea sau branzica de casa.  Se intampla mai ales femeilor deoarece modul de aranjare a tesuturilor difera la barbati…da, au noroc…desi nu merita intotdeauna!:)

Cauzele ce contribuie la aparitia acestei probleme cosmetice sunt legate de lipsa de miscare, schimbari hormonale si…dieta. Constelatia hormonala fluctuanta poate duce la retentie de lichid, afectare a elasticitatii pielii, varsta isi spune si ea cuvantul in ceea ce priveste calitatea pielii insa tu poti imbunatati lucrurile, intotdeauna! Toate conditiile de mai sus, mai ales daca sunt in acelasi timp, determina aspectul si functia adipocitelor, celulele care alcatuiesc tesutul gras si care se aglomereaza in acei noduli inestetici.

Asadar adipocitul, mica celula, primeste pe cale sangvina substante, reziduuri pe care daca nu le elimina cu succes,  tot pe cale sangvina – limfatica, le concentreaza, umflandu-se. Adipocitele umflate se vor inghesui intre peretii de tesut conjunctiv pe care ii vor deforma in final. De ce se umfla adipocitele ? Pentru ca au cu ce, pentru ca au o membrana de proasta calitate, inflexibila, saraca in acizi grasi de tip Omega 3 si care nu permite eliminarea corecta, pentru ca sunt prost oxigenate (tu nu te misti), pentru ca este multa grasime ce ingreuneaza microcirculatia la nivelul lor (adica stradutele pe care circula hrana si iese gunoiul…sunt blocate..)

Factorii ce contribuie la aparitia celulitei si cum ii combatem:

Fluctuatii hormonale ce duc la retentia de lichide. Alege o dieta de tip antiinflamator, cu indice glicemic scazut, saraca in zaharuri simple.  Adapteaza cat mai bine contraceptivul oral impreuna cu medicul tau. Toate acestea intervin in echilibrul hormonal. Metabolismul glicemic si nivelul insulinei afecteaza mai mult decat iti inchipui nivelele tale hormonale, productia de colagen.

Deshidratarea. Consuma 2 l de lichide/ zi, neindulcite. Ai nevoie de minerale si vitamine liposolubile pentru a balansa nivelul de fluid intracelular si extracelular. De aceea dietele de infometare se tin de mana cu celulita!

Dieta saraca in grasimi de tip Omega 3: afecteaza permeabilitatea membranei celulare si detoxifierea sa: consuma peste gras, oua de la gaini libere, ia suplimente cu Omega 3, urmareste zilnic aportul de Omega 3 in dieta ta.

Calitatea proasta a colagenului si elasticitatii pielii: dieta saraca in proteine si vitamina C. Consuma fructe si legume proaspete, asigura-te ca ai un bun aport de vitamine C, D si E. Poti apela la suplimente cu multivitamine(cu vitamina B6 – importanta in metabolismul proteinelor si al absorbtiei de zinc), cu colagen si alti fitonutrienti ce sustin procesele metabolice si antioxidante de la nivelul pielii (seleniu, etc).

Obezitate sau chiar normopondere, insa cu procent mare de tesut adipos(peste 30%). Slabeste, schimba grasimea cu masa musculara!

Lipsa de miscare, proasta oxigenare si microcirculatielocala: fa sport regulat – mers pe jos, exercitii de respiratie pentru a imbunatati sistemul limfatic si fluxul sau aplica periajul uscat al pielii, apeleaza la procedurile de salon ce imbunatatesc metabolismul local precum masajul, endermologia, etc.

Stress, expunere masiva la toxice: Vrei sa-ti amintesc de trio-ul vesel fumat – alcool – ficat? Ei bine, el are o relatie cu celulita ta. Atentie insa si la alte tipuri de toxice si substante cu reputatia de disruptori endocrini(plastic, parfumuri sintetice, etc), indulcitori sintetici, metale grele. Tesutul gras este “o magazie” pentru acestea.

Dieta. Ce poti face aici: consuma pana la vara mancaruri bogate in fibre, inprobiotice(produse fermentate), proteine de calitate(a nu se citi carne in exces), multe legume, frunze verzi, si moderat fructe (banane, fructe de padure), grasimi vegetale, avocado, seminte de chia, in. Redu sarea, zaharul (la zero), cerealele rafinate, grasimile artificiale.

Predispozitie genetica – intr-o foarte mica masura, nu da vina pe ea !

Asadar reducerea de grasime, cresterea termogenezei, a sintezei de colagen si a microcirculatiei locale!

 

‘’Burta’’: Dispozitiv caracteristic mai ales barbatilor, slabi sau mai putin slabi- predispozitia genetica n-are niciun rol. Aici lucrurile sunt un pic mai simple. Evita acumularea de grasime viscerala printr-o dieta saraca in zahar si glucide rapide(dulciuri, pateuri, pizza, ligheane de paste, orez , cartofi prajiti cu ketch-up). Evita sucurile in special pe cele carbogazoase, evita fresh-urile de fructe si tot ce simti ca te baloneaza. Evita Berea! Cat poti de mult!

A…te duci si la sala? Atunci meriti un articol despre masa musculara data viitoare!:)

Dr. Ruxandra Plesea

Click pentru articol original
De | 2017-12-12T00:11:47+00:00 29 June 2017|Dr. Ruxandra Plesea, Sfaturi generale|0 comentarii

About the Author:

Adauga un comentariu

Am citit si sunt de acord cu Termenii si Conditiile *