Home/General tips, Uncategorized/No extra pounds – 14 tips to maintain your optimal weight in the long run

No extra pounds – 14 tips to maintain your optimal weight in the long run

Dacă planul tău este să slăbești, să iți tonifiezi corpul și să faci mișcare, pe termen lung, atunci nu ai nevoie de metode miraculoase sau diete drastice! Știința o spune chiar! Mai bine pe termen lung, câte puțin, decât cu salturi uriașe, de care să fim serioși, nu prea te poți tine! De altfel e cel mai simplu sa adopți un obicei sănătos pe săptămână, să zicem, și să nu mai “scapi” de el, decât să te frustrezi urmând cure de slăbire. Și dacă tot te-am făcut curioasă, citește mai jos 14 sfaturi pentru o slăbire mai bună! Viața ta fără kilograme în plus începe de acum

1. Gătește cât poți de des acasă!

Sau altfel spus, încearcă să nu mai mănânci la restaurant! Studiile arată că atunci când ieși cu prietenii la masă, ai tendința de a mânca mai mult, ba chiar de a comanda și “ceva interzis”.

2. Elimină pe cât posibil alimentele sărate sau sodiul cu totul

Orice medic cardiolog care se respectă îți va spune că tensiunea crește de la sedentarism și consumul de sare! Și asta pentru că toate alimentele au deja sodiul de care ai nevoie. Doar că, da! Sărăturile sunt atât de gustoaaaase! Vrei o pungă de chips-uri? Alege o lipie integrală! Taie bucățele precum tortillas, pune-le la cuptor și încropește repede o pastă de avocado! Astfel beneficiezi și de grăsimile sănătoase ale acestui fruct!

3. Alege un mic-dejun sănătos, cu proteine și grasimi! Nu depăși 300 de calorii însă!

Dacă ai obiceiul de a sări peste prima masă a zilei, te anunțăm că îți limitezi șansele de a slăbi mai repede. Și asta pentru că vei avea tendinta de a mânca mai mult la prânz și seara! Mizează pe proteinele din ouă, pe grăsimile din avocado și pe o felie de pâine integrală cu unt de arahide.

4. Sport! Sport! Și iarăși sport!

Pentru a fi în formă și a te menține la greutate dorită nu se poate fără sport! Începe cu pași mici. Dansează cât speli vasele. Mișcă-te cât te uiti la serialul sau la emisiunea preferată. Urcă pe scări oricând poți. Mergi puțin pe jos! Și apoi încearcă să mergi la sală măcar de trei ori pe săptămână. Sigur vei găsi un sport care să-ți facă plăcere! Și dacă tot vorbim despre sala de fitness, se pare ca un selfie care să documenteze procesul de antrenament te motivează! O altă modalitate de a folosi tehnologia când faci sport este să alegi aplicații care te anuntă că ai antrenament, ba chiar îți calculează pașii sau mișcările! Și incă ceva, doar pentru tine: fă-ți un playlist când faci sport! Va fi mai placut

5. Fă curățenie în frigider, cămară și în mintea ta!

Limitează mâncărurile cu zahăr. Pe cele extra-sărate. Și pe cele cu grăsimi nesănătoase. Redu ușor-ușor porțiile de “răsfăț” și apoi scapă de tot ce înseamnă “ceva bun”. Știi tu, acele bunătăti de care ți-e poftă! Și doar atât! Pentru că e dovedit științific: mintea ta vrea ceva bun, corpul tău nu găsește nutrienți acolo, ci doar calorii goale. Dacă vrei ceva bun, ieși în aer liber, întalnește-te cu prietenii, fă ceva ce iți place! Astfel mintea ta va fi “satulă”! Psst – extra pont: dacă alegi să savurez o bucățică de ciocolată, ia-ți 10 minute! Rupe-te de la orice altă activitate și savurează pe bune!

6. Mănâncă fructe și legume! Nu le bea!

Fructele sunt dulciuri sănătoase. Așa că nu le elimina! Încearcă să urmezi principiile Ayurveda și mănâncă fructe înainte de amiază! De ce te ajută să mesteci fructele și legumele și să nu le transformi în sucuri? Atunci când mesteci, se secretă saliva ce ajută în digestie și mai ales, creierul primește mesajul că mănânci! Și dacă te ajută cu ceva, consumi cu până la 48% mai multe calorii mâncând fructe sau legume, decât bându-le. Ți-e poftă de pizza? Pizza cu legume și atât te ajută să slăbesti până la 4 măsuri la haine. Grija la cantități chiar dacă folosești faină integrala sau din pseudo-cereale precum quinoa.

7. Iubește-te! Accepta-te! Așa cum ești!

Indiferent ce masură porți la haine. Indiferent dacă ești negativistă, anxioasă sau de-a dreptul plină de viață! Acceptă cine ești și atunci când te vei iubi îți va fi mai ușor să îți arați asta în fiecare zi, cu obiceiuri sănătoase care îți hrănesc mintea și trupul. Încă ceva: ai observat că atunci când te stresezi te ingrași? Poate că mai ronțăi ceva nesănătos, un snack interzis, nu zicem nu! Dar atunci când ești anxioasă, se secretă un hormon – cortizolul – ce te “ajută” să acumulezi kilograme! Zâmbește și slăbește!

8. Alege gustări sănătoase care te ajuta sa te simți satulă

Desigur, fructele iți potolesc pofta de ceva dulce! Însă partea proastă cu ele este că au indice glicemic mai mare și se digeră repede, deci senzația de foame reapare. Ce e de făcut? Alege gustări cu grăsimi sănătoase sau legume mai greu de digerat. Humus, morcovi, ardei, castraveți, iaurt grecesc, nuci și migdale. Secret: non-caloriile provin de la legume pentru care corpul cosumă mai multă energie la digestia lor, decât au ele de fapt. Varza este indicată în acest sens.

9. Bea un pahar de vin roșu și o cafea

Nu combinate. Și nu în ordinea aceasta. Fă-ți cafeaua acasă! Chiar dacă o bei cu zahăr sau miere și lapte, sigur “salvezi” până la 200 de calorii decât dacă îți bei cafeaua din oraș, cu extra toppinguri! De la dimineață, trecem la seară. Un pahăr de vin roșu îți face pielea mai frumoasă și se pare ca te ajută sa slăbești! Condiția ar fi ca la cină să reduci aportul caloric, intrucât vinul inseamnă zahăr!

10. Bea muuuulte pahare de apă!

Ieși cu fetele? E seara de cocktailuri? Ai grijă că pe lângă băuturile de Sâmbătă seară sa fie multă apă. De altfel, ai grijă să consumi cel puțin doi litri de apă pe zi. Îți hidratezi corpul și îl ajuți să “ceară” mai puțină mâncare! Dacă bei cel puțin 1 litru și jumătate de apă pe zi, într-un an, consumi 17.400 de calorii doar din această “activitate”. Pentru că apa are și acest rol de accelerator al metabolismului.

11. Slăbește dormind!

Respectă orele de somn, ba chiar încearcă să-ți faci un orar de dormit și încearcă să te culci înainte de ora 23:00. Ultimele studii demonstrează că te îngrași dacă dormi mai puțin cîteva nopți la rând. Lipsa somnului duce în timp la tensiune arterială crescută, crește riscul de a dezvolta diabet zaharat, îți dă sistemul endocrin peste cap (deci te vei îngrășa) și în plus poate ampifica stările de depresie și anxietate.

12. Și dacă tot vorbim despre depresie și anxietate: meditează!

Femeile ce practică meditația sau yoga slăbesc mai ușor! Și asta pentru că nu mai sunt tentate să aducă “un plus de fericire” cu acel ceva bun despre care vorbeam mai sus. În plus, yoga îți întărește sistemul imunitar, sistemul cardio-vascular, îți face muschii și oasele mai puternice și articulațiile flexibile. Meditația practicată zilnic, timp de 8-10 minute va duce la rezultate mai bune la job și la o putere de concentrare mai mare. Ai numai beneficii dacă mintea ta e fericită!

13. Nu mai mânca noaptea!

Oricare ar fi scuza: un deadline la job, copilul care plânge, îngrijorarea sau insomnia, nu mânca dupa ora 18:30! Măcar în timpul săptămânii, dacă în weekend ieși în oras! Și când ieși în oras, recitește regulile de mai sus!

14. Mai putină carne, mai multe lactate și pește

Calciul din lactate servește drept “buton” de ardere a grăsimilor mai repede. Dacă consumi pește mai des vei avea nivelul hormonului numit leptină mai scazut. Asta înseamnă că nu te vei lupa cu metabolismul leneș sau obezitatea. Alege ton, somon, macrou de 3-4 ori pe săptămână! Mănâncă carne mai rar și alege carnea roșie și mai rar, deși e bogată în fier. Mai mult fier poți lua și din pui, cereale, soia.

By | 2017-05-08T10:29:00+00:00 November 30th, 2015|General tips, Uncategorized|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment

Am citit si sunt de acord cu Termenii si Conditiile *