Intrebari si raspunsuri 2017-06-06T09:16:19+00:00

Intrebari si raspunsuri

Consumati cel putin 1.5- 2 litri de bauturi autorizate pe zi !

  • Apa plata sau minerala
  • Ceai verde sau negru slab
  • Ceaiuri de ierburi si infuzii
  • Cafea slaba sau fara cafeina
  • Sucuri naturale de fructe

Toate bauturile trebuie consumate FARA ZAHAR. Puteti adauga insa indulcitori

Categoria A Categoria B
Consumati cate vreti, dar fara exces. Incercati sa diversificati: sparanghel, vinete, broccoli, telina, ciuperci, varza, conopida, castravete, verdeturi (salata, spanac, loboda, urzici), morcovi, ardei, ridichi, soia. Consumati in moderatie: sfecla, cartofi, varza rosie sau de Brussel, gulie, praz, roșii
Nu consumati legume din Categoria B la cina!

Consumati zilnic intre 100 si 200 de calorii din legume!!!

Condimente : sare, piper, ierburi aromatice, condimente

  • Nu uitati sarea! e un aliment esential in Faza 1 a curei de slabire!
  • Sos (pentru salata, legume)
  • Sare, piper, oțet, suc de lamaie (1 lingura), mustar (1 lingura), ulei de masline (1 lingura)
  • Legumele se prepara fara grasime
  • Crude (morcovi, telina, ridichi)
  • cu sare groasa o Salata (varza, rosii, conopida, salata verde) cu sos
  • Fierte, la vapor, ghiveci
Atentie speciala : nu folositi apa fierta (45 grade maximum) pentru a dilua produsele Bariatrix!
Lasati preparatele reci sa se odihnească putin inainte de consum: vor avea un gust mult mai bun!
Pentru preparari creative a legumelor inspirati-vă Ghidul de retete Bariatrix!
Dar urmariti cu mare atentie continutul caloric pe portie (nu pe reteta!) si substituiti mancarea asa incat sa nu depasiti regimul caloric recomandat!
Nu depasiti 900 de calorii pe zi!!!
  • 1 pahar mare de lapte degresat
  • 1 iaurt normal sau 2 iaurturi cu “0% grasime”

Consumati zilnic intre 50 si 100 de calorii de proteina lactata. Pentru iaurturi – cititi bine eticheta ca sa va incadrati in numarul de calorii !!!

Constipatie

Reducerea cantitatii de mancare din intestine poate duce la constipatie. Ca sa preveniti acest fenomen consumati mancaruri bogate in fibra, in special legumele din Categoria A, de preferat gatite, nu crude. Puteti consuma si apa bogata in magneziu. Daca problema insista pe o perioada lunga de timp, discutati cu doctorul dvs.

Diaree

Schimbarile bruste ale regimului alimentar si ingestia crescuta de legume si fructe poate « supara » intestinele sensibile. Intoleranta la lactoza si rareori la proteine lactate poate cauza diaree. In mod normal problema se rezolva in cateva zile, daca persista, contactati doctorul dvs. Foame excesiva ,in mod normal senzatia de foame excesiva dispare dupa 3 zile. Urmati sfatul doctorului si programul de dieta stabilit impreuna Nu sariti nici o masa ! Daca simtiti nevoia urgenta de a manca (senzatie care nu echivalează necesar cu foamea, ci cu obisnuinta de a manca), consumati mai multe legume din Categoria A si beti mai multa apa!

Dureri de cap

Durerile de cap sunt rare si in general dispar dupa cateva zile. Nu uitati sa puneti sare in mancare si sa consumati multa apa!

Respiratie urat mirositoare

Respiratia urat mirositoare e un fenomen discret datorat productie de ketona in timpul dietei proteice- e un semn bun ! daca problema insista sau va deranjeaza, folositi un spray bucal (fara zahar) sau apa de gura !

Sindrom pre-menstrual

Cateodata faptul ca organismul retine apa in timpul ciclului menstrual, poate ascunde rezultatele reale ale curei de slabire Asteptati sa treaca ciclul menstrual pana va cantariti din nou!

Dereglari de ciclu

Pot apare din cauza dezechilibrului hormonal cauzat de reducerea masei de grasime O data ce greutatea dvs se stabilizeaza, ciclul va reintra in normal !

Crampe, vertigo, oboseala, stare de lesin

Aceste simptome apar in general din lipsa de sare, potasiu sau magneziu. Urmati sfatul medicului dvs!